Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη τριών (3) Δικηγόρων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 30 Ιανουάριος 2023
Δείτε εδώ ντη με Αριθ.Πρωτ.:2147/26.1.2023 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.ΚΑ.) για πρόσληψη τριών (3) Δικηγόρων
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΔΥΟ(2) ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΟΔΑΠ
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 30 Ιανουάριος 2023
Δείτε εδώ τη με Αριθ.Πρωτ.:1217/26.1.2023 προκήρυξη του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) για πρόσληψη δύο(2) Δικηγόρων
Ημερίδα με θέμα: "Η πραγματογνωμοσύνη στην πολιτική, ποινική και διοικητική δίκη"
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 30 Ιανουάριος 2023
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΡΧΕΙΟΦΥΛΑΚΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ 30.01 - 03.02.2023
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 27 Ιανουάριος 2023
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΟΡΑΚΗ
ΠΡΑΞΗ 43/2023 ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 26 Ιανουάριος 2023
Δείτε εδώ
ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ (25.01.2023)
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 25 Ιανουάριος 2023
Δείτε το σχετικό έγγραφο εδώ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΝΕΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 24 Ιανουάριος 2023
Την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δ.Σ.Η. «Ν. Σακλαμπάνης» η εκδήλωση υποδοχής των νέων δικηγόρων που εγγράφηκαν στον Δ.Σ.Η. το έτος 2022. Η συγκεκριμένη εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης απόφασης της διοίκησης του ΔΣΗ να καθιερώσει την ετήσια πραγματοποίηση της. Τους νέους συναδέλφους υποδέχτηκαν ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. του Δ.Σ.Η., ενώ παρόντες ήταν και ο Πρόεδρος του Λ.Ε.Α.Δ.Η. Νίκος Φανταουτσάκης και μέλη του Δ.Σ. του Λ.Ε.Α.Δ.Η.
Καλωσορίζοντας τους νέους συναδέλφους στην οικογένεια του Συλλόγου, ο Πρόεδρος του Δ.Σ.Η. Νίκος Λογοθέτης, τους προέτρεψε να τηρούν τους κανόνες και τις αρχές που διέπουν την άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος σεβόμενοι τον Κώδικα Δικηγόρων και τον Κώδικα Δεοντολογίας και παράλληλα τους παρότρυνε να συμμετέχουν στις διάφορες δράσεις που διοργανώνει ο Δ.Σ.Η. (σεμινάρια, εκδηλώσεις, ημερίδες κλπ.) αλλά και στις Επιτροπές και στις Ομάδες Εργασίας που ήδη λειτουργούν. Επίσης αναφέρθηκε στις δυσκολίες που υπάρχουν κατά την άσκηση της δικηγορίας και στην έλλειψη υποδομών για την απονομή της Δικαιοσύνης, τονίζοντας ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Ηρακλείου θα συνεχίσει να στηρίζει τα μέλη του και να αγωνίζεται για τη βελτίωση των συνθηκών απονομής της Δικαιοσύνης στο Ηράκλειο.
Ανακοίνωση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ηρακλείου της 2/2/2023
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 24 Ιανουάριος 2023
Σας γνωρίζουμε ότι, λόγω έλλειψης αιθουσών, ενδέχεται οι υποθέσεις του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ηρακλείου της 2/2/2023 να εκδικαστούν μετά από διακοπή στις 3/2/2023 στις 09:00 π.μ. στο ακροατήριο του 1ου ορόφου στην αίθουσα του Α’ Τριμελούς Πλημμελειοδικείου, καθώς και οι υποθέσεις του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ηρακλείου της 6/2/2023 να εκδικαστούν μετά από διακοπή στις 8/2/2023 στις 09:00 π.μ. στο ακροατήριο του 1ου ορόφου του Ειρηνοδικείου Ηρακλείου επί της οδού Σμύρνης 26. Σχετική ανακοίνωση θα γίνει κατά την, προβλεπόμενη από το κανονικό πρόγραμμα, ημέρα συνεδρίασης.
Η Διευθύνουσα το Πρωτοδικείο Ηρακλείου
Ελεονώρα Λινάκη
Πρόεδρος Πρωτοδικών
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΝΕΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 24.01.2023
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 24 Ιανουάριος 2023
Ηράκλειο 24-1-2023
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Την Παρασκευή 20/1 συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η επίκαιρη αναφορά του βουλευτή Ηρακλείου κ. Β. Κεγκέρογλου που αφορούσε στην υπ’ αριθμ. Πρωτ. 1081/26-9-2022 επιστολή των Δημάρχου Ηρακλείου, Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Ηρακλείου και αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου, που απευθυνόταν στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή με αίτημα την τροποποίηση της με αρ. 111613/27-4-2021 απόφασης του και τον διαχωρισμό της ανέγερσης του Νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου από άλλα μη ώριμα έργα.
Ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννης κατά την απάντηση του, ανακοίνωσε ότι προκρίνεται εντέλει η λύση της σε πρώτο χρόνο δημοπράτησης της ανέγερσης του Νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και της ανακατασκευής του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου, ενώ θα ακολουθήσει μετά την ανεύρεση του κατάλληλου οικοπέδου η ανέγερση του Νέου Δικαστικού Μεγάρου Χανίων.
Ο Δικηγορικός Σύλλογος Ηρακλείου εκφράζει την ικανοποίηση του για τη ρητή, δημόσια ανακοίνωση του αρμοδίου Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η οποία αποτελεί επιβεβαίωση όσων επίμονα ο Δ.Σ.Η. υποστήριξε το προηγούμενο διάστημα και ταυτόχρονα δικαίωση των προσπαθειών που καταβλήθηκαν διαχρονικά από τις Αρχές, τους βουλευτές Ηρακλείου, τον Δικηγορικό Σύλλογο και τους φορείς της πόλης, για την οριστική δρομολόγηση της ανέγερσης του Νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου.
Αναμένουμε πλέον την απαρέγκλιτη τήρηση του χρονοδιαγράμματος στο οποίο δεσμεύτηκε ο κ. Υφυπουργός:
α) Την τροποποίηση, μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός, της απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών αναφορικά με το σχετικό έργο ΣΔΙΤ, στην οποία πλέον θα περιλαμβάνεται μόνον η ανέγερση του Νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου και η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου και
β) Τη δημοπράτηση του έργου εντός του α’ τριμήνου του 2023.
Ο Δικηγορικός Σύλλογος Ηρακλείου θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις. Η πόλη του Ηρακλείου πρέπει χωρίς άλλη καθυστέρηση να αποκτήσει το Δικαστικό Μέγαρο που της αρμόζει, για την απρόσκοπτη απονομή της Δικαιοσύνης, προς όφελος των πολιτών και του δημοσίου συμφέροντος.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
Δείτε συνημμένη την επιστολή εδώ
Δελτίο Τύπου ΔΣΗ σχετικά με την με αρ. 1/2023 Γνωμοδότηση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου
- Λεπτομέρειες
- Δημιουργήθηκε στις 20 Ιανουάριος 2023
Ο Δικηγορικός Σύλλογος Ηρακλείου, ο οποίος έχει ως βασική του αποστολή, σύμφωνα με το άρθρο 90 του Κώδικα περί Δικηγόρων, την υπεράσπιση των αρχών και κανόνων του κράτους δικαίου σε μια δημοκρατική πολιτεία και την διασφάλιση της λειτουργίας μίας ανεξάρτητης δικαιοσύνης, η οποία απονέμεται πάντοτε στο όνομα του ελληνικού λαού, εκφράζει την βαθιά του ανησυχία σχετικά με την με αρ. 1/2023 Γνωμοδότηση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Η εν λόγω γνωμοδότηση έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στον νομικό κόσμο της χώρας, αφενός λόγω της αμφιλεγόμενης γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του Εισαγγελέα του ΑΠ στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφετέρου λόγω της αμφίβολης συνταγματικότητας περιεχομένου της.
Ειδικότερα, από την προσεκτική επισκόπηση του άρθρο 29 παρ. 2 του Ν. 4938/2022 αλλά και της πάγιας γνωμοδοτικής τακτικής της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, καταδεικνύεται ότι ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου δεν μπορεί, όπως εν προκειμένω, να γνωμοδοτεί σε μεμονωμένο ερώτημα ιδιώτη, πολλώ δε μάλλον τηλεπικοινωνιακού παρόχου, ο οποίος ελέγχεται ήδη από την Ανεξάρτητη Αρχή και ο οποίος δύναται να καταστεί αντίδικος αυτής στο μέλλον ενώπιον Δικαστηρίου. Η γνωμοδοτική αρμοδιότητά του περιορίζεται έτι περαιτέρω όταν το ερώτημα του ιδιώτη αφορά υπόθεση για τον επίμαχο Ν.5002/2022, η οποία εκκρεμεί ενώπιον του ΣτΕ και όταν είναι εν εξελίξει η ποινική έρευνα για το ζήτημα των «υποκλοπών».
Το δε περιεχόμενο της γνωμοδότησης καθ’ αυτής, σχετικά με το εύρος των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων της ΑΔΑΕ, οι οποίες κατά την άποψη του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου περιορίζονται από το άρθρο 4 παρ.7 του Ν.5002/2022, αποτελεί αντικείμενο έντονης αμφισβήτησης ως προς τη συμβατότητά του με το γράμμα και το πνεύμα του Συντάγματος αλλά και με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Άλλωστε, η αποστολή και ανεξαρτησία της συνταγματικά κατοχυρωμένης Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ), η οποία περιγράφεται με σαφήνεια στις διατάξεις του άρθρου 19 παρ. 2 του Συντάγματος δεν καταλείπει περιθώριο αμφιβολίας ως προς το ότι: α) καμία άλλη εξουσία δεν μπορεί να παρεμποδίσει την ΑΔΑΕ κατά την άσκηση των καθηκόντων της, πολλώ δε μάλλον κατά την άσκηση των ελεγκτικών της αρμοδιοτήτων, είναι δε ανάγκη να τονιστεί ότι η εν λόγω νεοπαγής διάταξη (άρθρο 4 παρ.7 Ν.5002/2022) δεν περιορίζει τις γενικές ελεγκτικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ (όπως αυτές καθορίζονται στο άρθρο 6 παρ.1 του Ν.3115/2003). β) ο κοινός νομοθέτης δεν υπερισχύει των διατάξεων του Συντάγματος και κατά συνέπεια δεν μπορεί να περιορίσει τις συνταγματικά αναγνωρισμένες αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ, και γ) κανένα κρατικό ή δικαστικό όργανο δεν μπορεί να ασκεί προληπτικό έλεγχο ή εποπτεία στην ΑΔΑΕ, καθώς οι αποφάσεις της τελευταίας υπόκεινται σε κοινοβουλευτικό και δικαστικό έλεγχο.
Όταν, επομένως η Γνωμοδότηση του Εισαγγελέα του ΑΠ καταλήγει σε ένα συμπέρασμα που ουσιαστικά περιστέλλει τις ελεγκτικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ, που δεν απολαμβάνει επιστημονικής αποδοχής σχετικά με την εν προκειμένω τήρηση των συνταγματικών επιταγών, άγει δε περαιτέρω και σε ενδεχόμενη άσκηση ποινικών διώξεων, η οποία θίγει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξαρτησία που απολαμβάνουν τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών, τότε ο νομικός κόσμος της χώρας καλείται με στεντόρεια μεν φωνή αλλά και με επιστημονική πληρότητα και θεσμική νηφαλιότητα να περιφρουρήσει και να προάγει την προστασία των συνταγματικά κατοχυρωμένων ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων και των βασικών ελευθεριών.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ